5 טעויות הרסניות שאוכלות לך את השריר


גוף אסתטי וחטוב

כשאתה מנסה לעלות במסת השריר ולפתח את הגוף שלך, אתה מבין שלפעמים הדרך לא כל כך פשוטה, וזה יכול להיות מאוד מתסכל, כששבוע אחר שבוע, אתה עדיין תקוע באותו המצב, באותו המשקל ונראה פחות או יותר, אותו הדבר.

בכתבה הבאה, אני רוצה לציין 5 טעויות הרסניות שמתאמנים רבים עושים באופן קבוע בלי לשים לב, שעוצרות להם את הגדילה ושממש אוכלות להם את מסת השריר. אלו טעויות שחוזרות על עצמן, ומתאמנים רבים, שבאים אליי לייעוץ אישי, המומים לגלות כמה טעויות הם עשו עד עכשיו ומתוסכלים מהעובדה שאף אחד לא העיר להם על הטעויות האלו. בוא נתחיל:

 

טעות מספר 1 – חוסר מעקב על האוכל שלך

שיעור חשוב שלמדתי מאנשי עסקים מאוד מצליחים שמתאמנים אצלי, זה שהם תמיד יודעים כל הזמן כמה כסף יש להם, מהו גובה ההכנסות החודש, מהו גובה ההוצאות החודש והם לא משאירים שום דבר ל"נזרום ונראה מה יקרה". מה שנמדד ומה שמוגדר, גם מתבצע.

כשהתזונה שלך זה "לאכול בערך ולקוות לטוב", אתה משחק ברולטה רוסית. אתה תמיד בספק האם אתה אוכל מספיק או האם אתה אוכל את האוכל הנכון שיגרום לך לגדול.

תוצאה גרועה שיכולה לנבוע מכך שהתזונה שלך לא מסודרת, היא שאתה תעבוד שעות בחדר כושר, תהיה כל הזמן בלחץ לגבי התזונה שלך ובסוף החודש, אתה תיראה אותו הדבר, רק עם פרצוף יותר מתוסכל.

תוצאה גרועה יותר שיכולה לנבוע מכך שהתזונה שלך לא מסודרת, היא שאתה פשוט תעלה באחוזי השומן שלך, תאבד מסת שריר ובסוף החודש תיראה רק גרוע יותר.

לא פלא שאנשים מאבדים מוטיבציה אחרי כמה חודשים.

אם אתה רציני לגבי התוצאות שלך' אתה חייב לעקוב אחר התזונה שלך ואתה לא יכול "לקוות לטוב".

 

טעות מספר 2 – שקילה לא נכונה

כשאני התחלתי בתחילת דרכי, הייתי שחיף ששוקל פחות מ58 ק"ג והמשקל היה האויב הכי גדול שלי. עם הזמן למדתי שהמשקל הוא בעייתי מ3 סיבות עיקריות:

1. רוב המשקלים הביתיים מתקלקלים, לא מדויקים ולא אמינים בכלל. רגע אחד אתה עולה על המשקל ואתה 60 ק"ג ורגע לאחר מכן אתה 61 ק"ג.

2. אתה צריך לדעת איך להישקל ורוב המתאמנים נשקלים בצורה לא נכונה. הם עולים על המשקל באמצע היום, אחרי שהם אכלו, עם נעליים, פלאפון ביד וחטיף חלבון ומכריזים על המשקל שלהם לכל מי שרק יכול לשמוע.

3. הגוף שלנו לא הוא לא שחור ולבן והוא לא פועל בצורה לינארית וישירה. תהליכים רבים בגוף יכולים לשנות את המשקל שלך בפחות מכמה שעות, ולכן טעות נפוצה היא למדוד את המשקל שלך כל יום וכל כמה שעות.

יש דרך אחת, שעבדה כבר לאלפי מתאמנים אצלי, ושעובדת באופן קבוע והיא לשקול את עצמך בצורה נכונה:

פעם בשבוע, על הבוקר, לאחר השירותים, בלי בגדים, בלי לאכול ולשתות ולמקם את המשקל באותו המקום כל פעם.

 

טעות מספר 3 – אותם משקלים בחדר כושר

אם תעשה את מה שעשית אתמול, אתה תקבל את מה שקיבלת אתמול.

השגרה של האימונים יכולה לבלבל אותך, עד כדי כך שאתה מגיע לחדר כושר, עושה את מה שעשית באימון הקודם, ולא שם לב שאתה לא מאתגר את השרירים שלך ולא מגרה אותם עם עומס חדש. בכדי לאותת לגוף שלך לבנות מסת שריר נוספת, הוא חייב לחוות מאמץ ועומס חדש, אחרת לא תהיה לו סיבה לבנות שריר.

כשרק התחלת להתאמן, הגוף שלך לא היה רגיל למשקלים שאתה מרים היום באופן קבוע, ולכן הגוף שלך קיבל דרישה של "הלו, אני צריך שתבנה פה עוד שריר כי אני שם עליך עומס חדש, והשרירים שיש לנו עכשיו לא מספיקים כדי להתמודד עם העומס החדש". אבל עכשיו, הגוף שלך כבר התרגל למשקלים שאתה מרים, יש לו יותר מסת שריר ולכן אם אתה תמשיך להרים את אותם משקלים, אתה תישאר עם אותה מסת שריר.

כמובן שיש מקרים שבהם מתאמנים מרימים הרבה יותר משקל ממה שהם צריכים, עם טכניקה שגורמת לתאים במח שלי להתנוון, אבל על זה נדבר בטעות מספר 4.

בהנחה ואתה מבצע את התרגילים בטכניקה נכונה, אתה חייב לאתגר את עצמך כל כמה אימונים ולראות שאתה מוסיף עוד משקל ועוד התנגדות בתרגילים שלך.

 

 

טעות מספר 4 – מבצע תרגילים בטכניקה לא נכונה

בהרבה מן המקרים הטעות הזאת נובעת מחוסר ידע, ובחלק מן המקרים היא נובעת מאגו גדול. להרים משקל גבוה עם טכניקה נכונה, זה כמו לעזור לענק הירוק להרים בניין מהרצפה – אתה לא באמת עושה משהו.

באימונים הראשונים של המתאמנים שלי, כולם מאוד מופתעים לגלות כמה תרגילים הם ביצעו בצורה לא נכונה ואיך אף אחד עדיין לא העיר להם על זה. תרגילים כמו שכיבות שמיכה, מתח, כפיפות בטן, כפיפות מרפקים והרשימה נמשכת.

כשאתה עובד עם טכניקה לא נכונה, אתה מסכן את עצמך משני כיוונים: אתה גם יוצר חוסר איזון שרירי בגוף שלך, כתוצאה מכך ששרירים שלא אמורים לעבוד בתרגיל, פועלים בכל מקרה, ואתה גם מעלה את הסיכוי לפציעה אצלך ב900%.

טכניקה לא נכונה, יכולה להתבצע גם אם המשקל שאתה מרים נמוך וגם אם הוא גבוה. כשהמשקל גבוה, ואתה מבצע את התרגיל עם טכניקה לקויה ושגויה, אתה מקרב את עצמך לפציעה במהירות האור.

כשאתה מבצע תרגילים עם טכניקה שגויה, אתה בעצם לא מפעיל את השרירים שבאמת צריכים לעבוד ולעשות משהו, ולכן אתה גם לא רואה התקדמות. אחד התרגילים הנפוצים ש95% מהמתאמנים לא יודעים איך לבצע נכון, הוא תרגיל המתח. הרבה מתאמנים מופתעים לגלות שאחרי כל כך הרבה שנים של מתח, הם לעולם לא עשו אפילו מתח אחד כמו שצריך.

תוריד משקל ותבצע את התרגילים בתוכנית שלך עם טכניקה מצוינת.

 

טעות מספר 5 – מבצע את אותה תוכנית אימונים

בדיוק כמו בטעות מספר 3, הגוף בסופו של דבר מתרגל לתרגילים, לזמני המנוחה, לעומס ולמספר החזרות שבתוכנית האימונים שלך.

המון מתאמנים מגיעים לחדר כושר עם אותה תוכנית אימונים שהם עושים כבר חודשים או שנים והגוף שלהם כבר מתרגל. אין גיוון, אז יש ניוון.

זה לא מספיק להחליף את תוכנית האימונים שלך בכמה תרגילים אחרים, אלא יש צורך גם להחליף ולגוון את סוג תוכנית האימונים שלך. זה כולל שינוי ושימוש בסוגים שונים של תרגילים, בזמני מנוחה שונים, בתרגילים שמאתגרים את השרירים מזוויות שונות ועוד.

בסופו של דבר תוכנית אימונים נכונה ואפקטיבית, שמתמקדת בתרגילים נכונים ואיכותיים, עם טכניקה נכונה ועם מטרה לעלות במשקלים בין אימון לאימון, תניב לך תוצאות הרבה יותר טובות, הרבה יותר מהירות ושסוף סוף אפשר לראות אותן.

 

גם לך קשה להתקדם ולעלות במסת השריר? תכתוב לי בתגובות למטה.

 

נ.ב.

אם החזה שלך גם מרגיש שומני ולא קשה ומעוצב, כנס לכאן ותירשם לתוכנית שלי "הגוף האולטימטיבי למתאמן הביתי"… היא תטפל לך בחזה – צ'יק צ'ק – ותאפשר לך סוף סוף לשים בגדים שיישבו עליך יפה על החזה ויחמיאו לך… אבל היא תעשה הרבה יותר מזה, כנס לכאן וקבל את כל הפרטים – תלחץ כאן.

 

למצוא את הבוס שבפנים,

חיים כהן.


תגובות

  1. נור חלבי אומר/ת: 11/02/2015 בשעה 00:04

    שלום בוס
    זה כתבה מאוד מעניינת אותי, שמחתי לקרוא אותה, כי גם אני מתקשה לעלות במסת השריר.
    הבעיה שלי לקיים את החוקים האלה זה נובע מהסיבה הראשונה. שאני לא מודד את האוכל, כי זה קשה לי לעקוב אחרי האוכל שלי.
    אמא מבשלת כל יום משהוא אחר ואוכלים את זה בתור מנה עיקרית והבעיה שאי אפשר לדעת כמה קלוריות יש בצלחת, כי זה לא אוכל מוכן מהחנות שרשום עליו ערכים…

    • חיים כהן חיים כהן אומר/ת: 11/02/2015 בשעה 11:22

      היי נור,

      תנסה את הכתבה שלי "איך לאכול הרבה כשאתה שחיף". היא יכולה לעזור לך מאוד, אם קשה לך לעקוב אחר האוכל שלך: http://goo.gl/tPvkUb

      בהצלחה.

  2. ירן ושדי אומר/ת: 11/02/2015 בשעה 13:41

    היי חיים אני הייתי רוצה מאוד להשיל מעלי את השומן שיש לי ואני הייתי שמח אם הייתה נותן לי עצה איך לעשות את זה וגם כמעט שאין לי זמן אני כל היום בעבודה

  3. ירן ושדי אומר/ת: 11/02/2015 בשעה 13:42

    היי חיים אני הייתי רוצה מאוד להשיל מעלי את השומן שיש לי ואני הייתי שמח אם הייתה נותן לי עצה איך לעשות את זה וגם כמעט שאין לי זמן אני כל היום בעבודה תודה

  4. נתנאל אומר/ת: 11/02/2015 בשעה 17:39

    היי חיים לא הבנתי את הכוונה בטעות מספר 5 , כל כמה זמן להחליף תוכנית והאם לשנות אותה ממש להוסיף תרגילים חדשים , ונגיד אם אני בab אז לעבור ל abc ולשנות את טווח החזרות

    • חיים כהן חיים כהן אומר/ת: 11/02/2015 בשעה 21:32

      היי נתנאל,

      אין לך מה לעבור לABC, כל עוד לא ביצעת אימונים במשך זמן ארוך בAB ובצורה נכונה.

      לגבי מתי להחליף תוכנית, זה תלוי באיכות התוכנית שלך ואתה צריך לשאול את עצמך, האם התוכנית הזאת כללית מדי או שהיא מתאימה ספציפית לגוף שלי ולמטרות שלי.

      לפעמים אפשר לשנות תרגילים מסוימים וזה יספיק, ולפעמים צריך לזרוק לפח ולעשות תוכנית חדשה.

  5. רז אומר/ת: 11/02/2015 בשעה 18:39

    אחלה כתבה חיים!
    מה אתה אומר על אינטנסיביות האימון, דרופ סט,חזרות שליליות או כל מה שגורם להגיע לרמת כשל מאוד גבוה ?

    • חיים כהן חיים כהן אומר/ת: 11/02/2015 בשעה 21:30

      היי רז,

      אלו טכניקות שאני קורא להם "אקסטרא". זאת אומרת, אתה יכול להשתמש בהם לאחר שהדברים הבסיסיים אצלך מתקיימים כמו שצריך (טכניקה, משקלים נכונים, תרגילים נכונים ועוד).

  6. לידור אומר/ת: 11/03/2015 בשעה 11:42

    היי חיים רציתי לישאול אותך איך לחלק את האימונים שלי אני עכשיו עושה 3 פעמים בשבוע חזה יד אחרית, גב יד קידמית,רגליים כתפיים אני במסה כבר הרבה זמן אוכל נכון .
    נ.ב רציתי לשאול אותך האם הגיינר בולק הוא גיינר טוב?

  7. חיים אומר/ת: 12/29/2015 בשעה 18:08

    שלום חיים

    אני כל הזמן יורד במשקל (לפני חודש וחצי 60 עכשיו 56) אני מתאמן בחדר הכושר ואוכל נכון
    מה גורם לזה?

  8. נריה אומר/ת: 05/30/2016 בשעה 21:25

    אני אוהב את כל הדברים שאתה עושה. והכתבה הזאת תעזור ליי.
    תודה!

  9. גיא אומר/ת: 10/17/2018 בשעה 11:08

    היי חיים! אני מתאמן 4 פעמים בשבוע ואני כרגע עושה ABCD אני לא בטוח שזאת התוכנית שמתאימה לי . האם לעבור לAB? בן 16

  10. אור מוסקוביץ׳ אומר/ת: 05/15/2019 בשעה 20:41

    היי חיים גם לי קשה לעלות במסת השריר

  11. גרמן אומר/ת: 05/21/2019 בשעה 16:49

    היי חיים שלום רציתי לדעת איך אני יכול לשנות את תוכנית אימונים שלי עם אני מתאמן בחוץ

  12. תומר אומר/ת: 06/17/2019 בשעה 18:28

    גם לי קשה לעלות במסת השריר

להגיב על לידור לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *