3 דברים שעוזרים לי להירגע בסוף היום


מוטיבציה

כשאתה חי כמו בוס – רעב וחרמן על המטרות שלך – צריך לדעת לקחת פסק זמן ולתת למח שלך להיטען מחדש. ניסיון וטעייה זו הדרך היחידה לדעת מה עובד בשבילכם ומה לא עובד בשבילכם, והנה 3 דברים שעוזרים לי להירגע בסוף היום ואולי תוכלו לאמץ אותם בשבילכם.

 

הליכה

 

הייתי רגיל לעשות הליכה כל בוקר, ב6 בבוקר, כי זה תרם לי גם להורדה של אחוזי שומן, גם ללמידה של ספרים שלמים דרך AUDIOBOOKS וגם להתחיל את הבוקר עם ראש צלול ונקי – כי הצורה שבה מתחילים את הבוקר משפיעה על המשך היום, יותר מכל דבר אחר. היום, מצאתי בפוקס, שהליכה בלילה, באיזור השעה 23:00, עושה לי פלאים. משום מה, אני מצליח להירגע הרבה יותר, בעיות שנראו לי ענקיות, מקבלות פרופורציות, רעיונות ופתרונות חדשים עולים לי, אבל הכי חשוב, אני מריץ את כל היום שעבר עליי ורואה מה עשיתי טוב ומה הייתי יכול לשפר. בנוסף, אני מסיים בהכרת תודה כלפי עצמי כדי להעריך את עצמי על הצלחות קטנות במהלך היום. בלי קשר ללילה, אם אני מנסה לפתור בעיה או למצוא פתרון לאתגר מסוים, אני יודע שאחרי הליכה קצרה, אני אחזור הביתה ופתאום בום, הפתרון מול העיניים שלי.

 

קריאה

 

אני. בהלם. כמה. אנשים. לא. קוראים.

לפנינו, חיו כל כך הרבה אנשים, שחוו את כל מה שאנחנו חווינו ונחווה, והם היו מספיק חכמים כדי לכתוב על כך ספרים שלמים: כסף, זוגיות, אושר, קריירה, הצלחה, שקט נפשי, ביטחון עצמי, משמעת עצמית ועוד. אני היום, מי שאני היום, בזכות הספרים שקראתי. זה פשוט מאוד – לא צריך להמציא את הגלגל מחדש – הכל כבר נעשה ויש לנו את הזכות המדהימה ללמוד מאותם אנשים. ספר טוב תמיד מצליח להרגיע אותי, שואב אותי פנימה ומלמד אותי דברים חדשים שלא ידעתי ושלא חשבתי עליהם קודם. בשנה האחרונה, קראתי מעל ל160 ספרים, הכל באנגלית, ואם אתם שואלים איך היה לי זמן? קחו את כל השעות שאתם מבזבזים כדי להכניס רעל ושליליות מהטלוויזיה ומהחדשות (אונס, רצח, מוות, תאונות, בגידות, גניבות), קחו את כל השעות שאתם מבזבזים עם אנשים על שיחות מתות ועל כמה רע לכם וכמה הבוס מניאק, קחו את כל השעות שאתם מבזבזים מול פייסבוק ואינסטגרם – מסתכלים על מה אחרים עושים – וממש תשקיעו אותם בכם. בלפתח את הידע שלכם על המקצוע שלכם. בלפתח את המח שלכם באיך להיות יותר יעילים. איך לנהל את הזמן שלכם נכון. איך לקום בבוקר עם אנרגיה, איך לחיות עם גישה יותר חיובית. ספרים שלמים כתובים עליהם. אבל אני סוטה מהנושא, ספר טוב עם תה או קפה, תמיד יכול לעשות לכם טוב על הלב ולהרגיע אתכם.

 

מדיטציה

 

אני לא ארחיב עכשיו יותר מדי על מדיטציה, סתם כי אין לי כח, אבל שימו לעצמכם מוסיקה רגועה – אני אוהב לכתוב ביוטיוב Relaxing Music או Chillstep, כבו את האור, כנסו לחושך מוחלט ושכבו על המיטה ל10 דקות עם עיניים עצומות. תחליטו לעצמכם ותגידו לכם בקול רם "עכשיו, אני לוקח לעצמי 10 דקות שבהם אני פשוט שוכב ולא חושב על כלום". תנשמו עמוק, תנסו להיות בהווה ולהרגיש את המיטה, להרגיש את החדר, להיות עם עצמכם ולהקשיב למוסיקה. אם המחשבות מגיעות, הכל בסדר, פשוט תחזרו למקום הרגוע שלכם ותתרכזו שוב בהווה.

 

העצה הכי טובה שלי, היא לא להזניח את הפסק זמן שלכם. לפעמים אנחנו נמצא את עצמינו כל כך עסוקים, שלקחת פסק זמן ייראה כמו בזבוז זמן, במיוחד אם אנחנו לחוצים בזמן. אני למדתי שזה בדיוק ההיפך. היכולת לשחרר, לעזוב את הבעיה לכמה זמן, גם אם זה חצי שעה, ולתת למח להירגע, יכולה פתאום לחשוף בפניכם רעיונות ופתרונות חדשים שלא חשבתם עליהם לפני, כי הייתם כל כך מפוקסים על הבעיה עצמה.


תגובות

  1. נתי אומר/ת: 10/24/2015 בשעה 20:04

    המאמר הכי משמעותי בעיניי.
    זה נראה פשוט ולא עוצמתי, אבל הדברים ה"קטנים" האלו, פשוט יכולים לשפר ולעצב מחדש את החיים.
    נ.ב
    חיים מה עם הספר החדש?
    הוא באמת יכול לשנות חיים ; )

  2. עמית אומר/ת: 12/08/2015 בשעה 10:03

    אהלן חיים, מאמר מצוין
    תוכל לרשום כמה שמות של ספרים שאתה מאוד ממליץ עליהם ?

    • חיים כהן חיים כהן אומר/ת: 12/08/2015 בשעה 14:12

      בקרוב אעשה פרק בBOSSCAST – תוכנית הרדיו שלנו – על ספרים שאני ממליץ עליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *