רוצים קוביות? תעבדו נכון! – חלק 2


קוביות

עכשיו, כשאתה יודע טוב טוב את העובדות שחייבים לדעת לפני שמרוויחים קוביות יפות ובולטות, הגיע הזמן להבין מה זה בכלל קוביות.

 

גנטיקה – התירוץ האהוב

 

תסתכל על היד הקדמית שלך עכשיו. כרגע, יש כמה מרכיבים שאתה רואה מולך:

1. עור

2. שומן

3. שריר

אותם מרכיבים יוצרים צורה מסוימת שאנחנו קוראים לה שריר היד הקדמית (בייספס). לכל אחד, יש צורה אחרת. אני לא מדבר על הגודל, אני מדבר על הצורה. כמו שהאוזן שלך שונה מהאוזן של דוד שלך, ככה הצורה של היד הקדמית שלך שונה מהצורת היד הקדמית של מישהו אחר. הצורה היא הגנטיקה. הגנטיקה של היד הקדמית שלך לא קשורה לגודל של היד הקדמית שלך כרגע.

כש99% מהאנשים והכתבות באינטרנט על "ריבועים זה גנטיקה" הם משתמשים במילה הזו כתירוץ לא לעבוד קשה ולהשקיע. גנטיקה זו מילה לעצלנים ויוצאת מאנשים שנוטים להאשים את המציאות שלהם בדברים חיצוניים – לא יודעים לקחת אחריות, כשהם אומרים גנטיקה, פתאום נמחקים להם כל הג'אנק פוד, השוקולדים והקולה שהם שתו בשבוע האחרון, שלא נדבר ב20 שנה האחרונות.

אותם מרכיבים נמצאים בבטן – עור, שומן ושריר. הדבר היחיד שמשתנה באופן גנטי מבן אדם אחד לאחר, היא הצורה של השריר / איבר – ולא חצי דבר יותר. (מלבד דברים שאין לנו שליטה עליהם כמו אופן ויחס זרימת הדם, מחלות, חוסר תפקוד / תפקוד לקוי של איברים שונים / מערכות שונות בגוף ועוד).

 

אחוז מסת השריר

 

לכולנו יש שריר בבטן. משום מה, התשוקה של בני האדם לקוביות, גברים ונשים, פיתחה כל כך הרבה מיתוסים מיותרים שלדעתי הומצאו ע"י עצלנים שלא רצו להרוויח את הקוביות שלהם ביושר. אין אף שריר בגוף שלנו שקיבל יותר מיתוסים, הנפצות וכל כך הרבה שטויות יותר מהבטן שלנו.

ההבדל היחידי בין אחד לאחר, הוא….. לא מעניין את התחת. זה לא משנה מה קורה בבטן של חבר שלך, אח שלך או ההוא מהחדר כושר.

כרגע, יש לך מסת שריר מסוימת בבטן, במילים פשוטות, כרגע יש לך כמות מסוימת של שריר בבטן. מסת שריר גבוהה בבטן היא בין 2 הצעדים הכי חשובים בכדי שיהיו לך קוביות. אני אחזור על זה שוב, למקרה שמשהו הסיח את דעתך. מסת שריר גבוהה בבטן היא בין 2 הצעדים הכי חשובים בכדי שיהיו לך קוביות.

המציאות כרגע, היא שהיום, הגוף שלך הוא תוצאה של כל הפעולות וההחלטות שהיו לך עד היום. זאת אומרת, אם עד היום לא התאמנת בכלל, אכלת חטיפים כל יום כאילו אתה באוטובוס בדרך לטיול השנתי של הבית ספר והפעילות האהובה עליך היא לשכב על הספה – אני יכול לדמיין את הגוף שלך בדיוק של 99%. אותם פעולות שעשית עד עכשיו, יצרו, בין השאר, את מסת השריר שיש לך כרגע בבטן. לכן, יש כאלו שיהיו היום עם מסת שריר גבוהה בבטן ויש כאלו שיהיו עם מסת שריר נמוכה בבטן.

אני אחדד משהו מאוד חשוב – רק בגלל שרואים לך את הקוביות כי אתה שוקל 40 ק"ג, לא אומר שיש לך מסת שריר גבוהה. אין קשר.

האימוני בטן שאני נותן למתאמנים שלי יותר קשים מהאימונים של המארינס – אבל לפני שהם מנסים אותם, הם תמיד אומרים "בטן? בטן אני טוב. אפילו אפשר לראות כבר קוביות". אבל לזכותם ייאמר, שאחרי 3-4 שבועות של התמדה עם האימונים האלו, הבטן שלהם נהיית קשה כמו השפתיים של יונית לוי.

 

למה זה חשוב?

 

כמו שאמרנו, קוביות מורכבות מעור, שומן ושריר. 99% מהאנשים שרוצים קוביות, נמצאים במצב שמעל הבטן שלהם ישנה שכבה של שומן שאותה הם היו שמחים להעלים בהוקוס פוקוס. מכיוון שאין הוקוס פוקוס, יש תהליך שהם ייצטרכו לעבור בשביל להוריד את אותם אחוזי השומן. אותו תהליך שאיתו עובדים כדי להוריד אחוזי שומן משאר הגוף.

מתוך 300 האימיילים שאני מקבל כל שבוע על קוביות ושומן בטני, אני שם לב לדבר מאוד ברור: משום מה, אנשים מסתכלים במראה ולא רואים גוף, אלא רואים בטן. כל השאר, לא מעניין. אם כמה שאני יכול להבין את אותם אנשים, שאר הגוף שלהם כן צריך לעניין אותם אם הם רוצים קוביות יפות ובולטות או בטן שטוחה.

בכדי להוריד את אותם אחוזי שומן מעצבנים מעל הבטן שלך, אתה צריך לשכוח מלהתרכז בבטן שלך.

"מה?????????????????????????????????????? חיים, מה זה אומר? למה? רגע, אבל אני רוצה את הבטן שלי? אמאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא!".

נרגעת?

 

נניח ויש לך מבחן בבית ספר או באוניברסיטה, ואתה ממש, ממש, ממש רוצה לקבל 100. איפה הפוקוס שלך צריך להיות לדעתך? בלקבל 100 או בלהשקיע, ללמוד, להתכונן, לקרוא, להתאמן ולתת 100% מעצמך לפני המבחן? מה לדעתך יעזור לך לקבל 100 במבחן?

ממש תדמיין את זה לרגע. נניח ואלוהים בא ורואה אותך לפני המבחן כדי לדעת האם מגיע לך לקבל 100. מה לדעתך הוא ירצה לראות? אתה חושב שהוא ירצה לראות אותך על הברכיים, מתפלל לפוסטר שכתוב עליו 100? לא נראה לי. אני די בטוח שהוא היה רוצה לראות אותך מתרכז בללמוד ולהתכונן כמו שצריך למבחן.

99% מהאנשים תמיד מתרכזים בסוף המטרה שלהם, הם מתרכזים ב"איך אני יכול לקבל קוביות"… מהי התשובה האמיתית? הם לא יכולים לקבל קוביות כי זה לא התפקיד שלהם. זה התפקיד של הגוף שלהם. בדיוק כמו שלפני שהם נרדמים בלילה, הם צריכים לשחרר ולתת לגוף לעשות את שלו ולהרדים אותם. הם צריכים להתמקד בתהליך עצמו ובדברים שחייבים להתקיים כמו מסת שריר גבוהה ודברים נוספים שאני אדבר עליהם בהמשך, ואלה בסופו של דבר יובילו לקוביות בולטות ויפות.

 

חיים, מה זאת כל הפילוסופיה הזאת, איפה הקוביות?

 

נחזור לאחוזי השומן. בכדי להוריד את אחוזי השומן מהבטן בשביל לחשוף את מסת השריר שנמצאת מתחת, יש צורך להיות בתהליך שגורם לכל הגוף לרדת באחוזי השומן. אין אפשרות להתמקד בבטן עצמה ולהגיד לגוף שלך "היי, תוריד את השומן מהבטן קודם". מהטעות הזאת, נובעים כל האימיילים האינסופיים שאני מקבל על "חיים, תן לי תרגיל לבטן". אבל למה לדבר עליהם, אתה, כן אתה, זה שקורא עכשיו את הכתבה שלי, כמה כפיפות בטן עשית עד היום? אני בטוח שאלפים. קיבלת קוביות כבר? תיארתי לעצמי.

יש לי לקוחות שבמשך חודשים יירדו במשקל, יורידו אחוזי שומן בגב, בפנים, ברגליים, בידיים ורק אחרי 3-4 חודשים, הגוף שלהם יחליט להוריד את אחוזי השומן בבטן. לעומת זאת, יש לי לקוחות, שתוך שבועיים יורידו 5-10 ס"מ מהיקף הבטן שלהם, 4 אחוזי שומן ובום כמעט ואין כבר בטן. לכל אחד יש גוף שונה, ולכל אחד יש את הקצב שלו, את ההתקדמות שלו ואת צורת הירידה באחוזי השומן שלו.

וכאן אנשים מרימים ידיים. אני אהיה כנה ואגיד ש99% מהאנשים שאני פוגש כל שבוע, גם ככה לא עשו דברים נכונים כדי להגיע לקוביות בבטן, אז טוב שהם הרימו ידיים, אחרת הם היו מבזבזים שנים עם תסכול. אבל, רוב הלקוחות שלי, במיוחד אלו שהצליחו להוריד את הבטן רק אחרי כמה חודשים, תמיד אומרים לי שאם לא היה להם מישהו צמוד, שממשיך להאמין בהם, שיודע איזה שינויים צריך לעשות לגוף שלהם באופן ספציפית, הם מזמן היו מוותרים – ואני לא מאשים אותם. כשאתה לא יודע מניסיון מה מתאים לך ואתה צריך לעשות על עצמך ניסוי וטעייה שוב ושוב, מתישהו זה מתסכל.

 

למה זה כל כך קשה לעזאזל להוריד את השומן מהבטן?

 

זוכר מה אמרתי? מסת שריר גבוהה בבטן היא בין 2 הצעדים הכי חשובים בכדי שיהיו לך קוביות. הלקוחות הכי מצליחים שלי (כשזה מגיע לקוביות) הם אלו שהגיעו אליי עם מסת שריר גבוהה בבטן. אם אין לך מסת שריר גבוהה בבטן, זה חבל מאוד, כי…. פשוט תקרא את המשפט למעלה שוב – אבל אחרי שהכתבה הזאת תסתיים (לא יודע כמה חלקים יהיו לה עדיין) אני מקווה שתוכל לקחת כלים חדשים שיעזרו לך, גם אם כרגע באופן זמני בלבד, אין לך מסת שריר גבוהה בבטן.

כדי לעזור לך להבין, למה זה כל כך חשוב שתהיה לך מסת שריר גבוהה בבטן, אתה פשוט יכול לחשוב על ההבדל בין מטוס פרטי לאופנוע. אם היום יש לך אופנוע, ההוצאות שלך על דלק (אנרגיה) ועל תחזוקה בחודש יהיו מאוד זניחות, כי זה בסה"כ אופנוע (מסת שריר נמוכה בבטן). אבל, אם אני מגיע אליך הביתה ואני רואה בחצר שלך מטוס פרטי, אני יודע שני דברים: אחד, אתה אוהב לבזבז כסף, ושתיים, אתה משלם על התחזוקה ועל הדלק (אנרגיה) המון כסף.

כשיש לך מסת שריר נמוכה בגוף באופן כללי, הגוף שלך לא צריך להתאמץ יותר מדי כי הוא בסה"כ צריך לעשות דברים בסיסיים בשבילך כמו לנשום, להזרים דם, להפעיל את מערכת העצבים וקצת לתחזק את השרירים שכן יש לך. זה אומר לצערך, ששריפת הקלוריות שלך באופן יומי היא מאוד נמוכה (הגוף בקושי צריך להתאמץ) וזה אומר שיכולת חמצון השומן (מה שנקרא בשפת העם "שריפת שומן" או יותר נכון "חיים, איך אני מוריד את הצדדים האלו") היא נמוכה באופן משמעותי. הדבר הכי גרוע שקורה בגוף עם מסת שריר נמוכה, היא זרימת דם מאוד נמוכה בהתאם.

אם עכשיו אתה נפצע בכף רגל, הרופא שלך יגיד לך להרים אותה על השולחן כדי לשנות את זרימת הדם למקום ולסמן ללב שלך לשלוח חיילים קטנים שיטפלו בפציעה שלך. כשזרימת הדם שלך נמוכה כתוצאה ממסת שריר נמוכה בגוף באופן כללי, זה משפיע בצורה אסטרונומית על הירידה באחוזי השומן שלך באופן כללי ופי 9000 על הירידה באחוזי השומן שלך בבטן באופן ספציפי.

הסיבה שכל כך קשה להוריד את אחוזי השומן מהבטן (אצל רוב הנשים הבעיה הזאת קיימת יותר בירכיים) היא שמלכתתחילה זרימת הדם לבטן היא נמוכה. כשאין לך מסת שריר גבוהה בגוף וכשאין לך מסת שריר גבוהה בבטן – אתה יורה לעצמך ברגל ואתה יכול לשכוח מקוביות.

 

נ.ב.

 

אחת הדרכים המהירות ביותר להפוך את הבטן שלך לשטוחה וחזקה כמו פלדה, היא לבחור בתרגילי בטן נכונים. הטעות הכי נפוצה שכמעט 95% מהמתאמנים מבצעים באימונים שלהם, היא בחירה בתרגילי בטן לא אפקטיביים ושלא מפתחים מסת שריר בבטן. קרא עוד כאן כדי להבין אילו תרגילי בטן אתה כן צריך לעשות באימונים שלך.


תגובות

  1. רועי אומר/ת: 02/07/2016 בשעה 22:31

    קודם כל תודה רבה לך חיים אתה לא מפסיק לעזור לי תודה רבה לך!
    והקישור של "קרא עוד כאן"
    לא קיים
    זה אמור להיות ככה?

  2. אליה אומר/ת: 04/25/2017 בשעה 19:00

    הי,
    הכנסתי את המייל שלי כדי לקבל עותק של המדריך מתנה לבטן שטוחה
    ובמייל שנשלח לי בתגובה זה לא הופיע…
    אליה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *