האמת: גוף אסתטי


גוף אסתטי וחטוב

כולנו רואים את התמונות האלה באינסטגרם או בפייסבוק ומתרשמים מאותם גברים שהגיעו לגוף אסתטי, מעוצב וחטוב. אבל מה זה באמת גוף אסתטי, מה מבדיל באמת בין גבר עם גוף אסתטי, מעוצב וחטוב לסתם עוד גבר. מן הסתם שאם אתה קורא כאן, אתה לא מעוניין באותו גוף של 95% מהאוכולוסייה בישראל: כפוף, רזה, עם כרס וחסר פרופורציות.

בתכלס, ההבדל מתחיל כמובן במנטליות – כי גוף אסתטי, מעוצב וחטוב מרוויחים ולא מקבלים כברירת מחדל. לאחר מכן, יש 3 מרכיבים עיקריים שמאפיינים גוף אסתטי.

 

פרופורציות

 

99.9% מהטעויות הכי נפוצות שיש, כשרוצים להרויח גוף אסתטי, מגיעות מבורות וחוסר ידע. מלעשות הרבה, בלי לדעת מה אתה עושה, ובסוף להבין שעשית מעט מאוד. על כל 100 אנשים שמתאמנים, 1 עושה את זה נכון, וכל השאר לא. זה נחמד שאתה רוצה להגדיל את הידיים, החזה והכתפיים, אבל בעוד שנה מהיום, אתה תראה שעשית טעות ענקית.

קודם כל, פציעות בכתפיים ובצוואר מתרחשות ב100% מהמקרים למי שיש חוסר פרופורציות. אולי לא על ההתחלה, אבל זה רק עניין של זמן. לא מספיק שאנשים יושבים כל היום והורסים לעצמם את היציבה ואת איך שהם נראים, הם מגיעים לאימון וחוזרים על אותן פעולות ותנוחות שהם עשו כל היום, מבלי לאזן את הגוף.

רוב היום, אנחנו נמצאים מקדימה: ידיים על ההגה, מסמסים, כותבים, מקלידים, שוטפים כלים, משחקים בXbox ועוד… בשביל לעשות את כל הדברים שעכשיו רשמתי, אנחנו משתמשים בשרירים כמו חזה, כתפיים, יד אחורית, טרפזים (המון המון המון המון – על כל 10 מתאמנים חדשים שמגיעים אליי, 9 מהם לא מצליחים לשלוט בטרפזים שלהם, כי השרירים שלהם כבר כל כך דומיננטיים שהם קיבלו חיים משל עצמם – ודרך אגב, גם אתה, כן כן, אתה שקורא עכשיו, תרפה את הצוואר והטרפזים שלך).

הטעות הכי נוראית שתמנע מכל בן אדם להגיע לגוף אסתטי ויפה, היא ללכת לאימון ולהמשיך לעבוד עם אותם שרירים, בלי לאזן בצורה נכונה ובכמות מספקת את השרירים המקבילים כמו גב, רומבוידס, טרפז תחתון ועוד מספר שרירים קטנים שהשמות שלהם ירדימו אתכם.

אם אני היום לוקח 2 גברים, נקרא להם נמרוד ואבי, עם אותה נקודת התחלה, נראים אותו הדבר פחות או יותר, ונותן לנמרוד תוכנית אימונים חכמה, מאוזנת ושתשמור לו על יציבה נכונה ופרופורציות נכונות, ולאבי אני נותן תוכנית שתספק לו רק את האגו עם הרבה חזה, ידיים וכתפיים – בעוד שנה מהיום, נמרוד ייראה כמו מלאך אנושי עם גוף אסתטי, חטוב ומעוצב, ואבי ייראה כמו…. לא מעניין.

כמו שאמרתי, בורות וחוסר ידע זה לא דבר טוב. רק בגלל שאתם רוצים ידיים גדולות וחזה גדול, לא אומר שאתם צריכים לעבוד על ידיים וחזה.

לכן, גוף אסתטי, חטוב ומעוצב מתחיל מיציבה נכונה ומפרופורציות נכונות: יש איזון מלא בין השרירים מקדימה, לאחורה ולרגליים. תחזרו לתמונות בפייסבוק ובאינסטגרם, ותחפשו מישהו שנראה ממש ממש טוב, אבל בלי פרופורציות. לדוגמא, מישהו עם חזה גדול וגב קטן. לא קיים.

 

יציבה נכונה

 

בדיוק כמו שחשוב שיהיו פרופורציות בין השרירים השונים בגוף: רגליים, גב, חזה, יד קדמית, יד אחורית, כתפיים וטרפזים (אף אחד לא רוצה פלג גוף עליון עם רגליים של ציפור), על אחת כמה וכמה (ראיתם איזו עברית?) היציבה שלכם היא חשובה וקריטית בצורה אסטרונומית לגוף האסתטי שלכם. בסופו של דבר, כשהשקעתם, נתתם מעצמכם זמן, כסף וזיעה, אתם רוצים להיראות טוב. פאק טוב, אתם רוצים להיראות מדהים.

אי אפשר להיראות מדהים כשאתה 24 שעות ביממה שם זין על הגוף שלך והולך, יושב וזז כמו הגיבן מנוטרדאם. היום כולם דוחפים את הראש למטה וקדימה כדי להיראות אם מישהו אוהב אותם ושלח להם הודעה, מחכים לאוטובוס עם רכונים קדימה עייפים ואז הולכים להתאמן עם אותה יציבה גרועה, רק כדי להחמיר את היציבה שלהם עוד יותר ולהרוס לעצמם את איך שהם נראים – וזאת הסיבה שיש לכם כאבים בכתפיים ובצוואר.

כן, אני יודע, אני מדבר על יציבה הרבה, אבל תזכרו דבר אחד: כל הדברים האמיתיים שבאמת יעזרו לך, הם דברים שלא תקראו ב99% מהאתרים בישראל – כי הם לא סקסיים. אבל, כשאנשים לוקחים את הטיפים האמיתיים שלי ולומדים ממני את מה שבאמת עובד, הם חוזרים אליי מהר מאוד עם "תודה רבה חיים שפתחת לי את העיניים, חבל שלא מצאתי אותך קודם". זה למה אולי, עכשיו כשאתם קוראים את זה, אתם עדיין בראש של "להמשיך לאמן את הידיים, החזה והכתפיים, כי שטפו לכם את המח באינטרנט שזו הדרך להשיג גוף אסתטי, מעוצב וחטוב – אז לא, זו לא הדרך.

 

אחוז שומן נמוך ומסת שריר גבוהה

 

מכיוון שהכתבה היא על גוף אסתטי, חטוב ומעוצב, אנחנו לא מדברים על אותם באדיבילדרים ענקיים, אלא על מראה יותר מעודן, שבתכלס, זה מש99% מהאנשים שמתאמנים רוצים.

המראה המעודן, הנעים לעין ובו זמנית גברי, אסתטי ומושך. כל התיאור מסתכם בשני מרכיבים: אחוז שומן נמוך עם מסת שריר גבוהה. פשוט מאוד. זה אומר, שכמות השומן בגוף אסתטי, היא מספקת כדי לשמור על מצב בריאותי תקין (כי הגוף שלנו לא יכול להתקיים ללא שומן), ועדיין אותה כמות השומן נותנת לשרירים לבלוט יותר ו"חושפת" אותם לעין. זאת הסיבה, שמתאמנים רבים שלי יכולים להתחיל את הדרך שלהם במשקל מסוים, ולאחר חצי שנה, להיות באותו המשקל ולהיראות כמו בן אדם אחר לגמרי.

המשקל לא מעניין. התוצאות מעניינות. גוף אסתטי מזוהה ע"י כך שאנחנו יכולים לראות את השרירים של הבן אדם בצורה בולטת, עם "חתכים" ושממש אפשר לראות את כל השרירים ואפילו שרירים מאוד קטנים שאצל רוב האנשים לא נראה.

החלק הכי מטמטם, שרוב המתאמנים לא מודעים אליו, זה שהם לא צריכים לבנות כל כך הרבה שריר, בשביל לקבל גוף אסתטי. כל מה מה שהגבר הממוצע (אחד שיש לו מסת שריר מכובדת אבל היא מכוסה בשומן) צריך לעשות, זה להוריד את אחוזי השומן, להתאמן נכון כדי לשמור על השריר שלו, ואחרי כמה חודשים הוא נראה כמו בן אדם חדש לגמרי ואנשים מסביבו לא מזהים אותו.

ומכאן נובע גם כל הבלבול שיש היום באינטרנט על מסה / חיטוב, מאזן קלורי חיובי / שלילי ועוד אינסוף מידע שרק חופר לאנשים וגורם להם להישאר תקועים בבית ובסופו של דבר שולח אותם אליי, כי הם יודעים שכאן הם יקבלו את התכלס. והנה עוד תכלס, כל מי שמתעסק עם לחרוש את האינטרנט, ובזמן הזה לא יוצא מהבית להתאמן או ממשיך לזלזל בגוף שלו, הוא אחד שבעוד 10 שנים, יהיה בדיוק איפה שהוא עכשיו – בארץ החולמים.

 

למצוא את הבוס שבפנים,

חיים כהן.

 


תגובות

  1. אלירן אומר/ת: 05/26/2016 בשעה 08:17

    תודה רבה חיים , אמרת תכלס ונכון!

  2. יהב אומר/ת: 07/06/2016 בשעה 14:49

    אני באמת לא מבין כל מה אתה מדבר, מסה/חיטוב אלו דברים מאוד ברורים שכל בנאדם מבין ב10 דקות, זה לא מבלבל ולא מטעה. אתה מתכוון לשלב היישום, שבו הרוב נכשלים, כי הרוב לוזרים. אתה אומר את זה בעצמך.

  3. יהונתן ברנע אומר/ת: 07/25/2016 בשעה 08:44

    לא הבנתי שני דברים,
    קודם כל מה היא יציבה ואיך משפרים אותה.
    ודבר שני איך אני מצד אחד מוריד אחוזי שומן ומצד שני שומר על השריר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *