אבקת חלבון וגיינרים. מתי לקחת, למה לקחת וכמה?


גוף אסתטי וחטוב

אז החלטתם שאתם רוצים להתאמן ולעלות במסת השריר.

משום מה, אנחנו מתחילים להתעניין בגיינרים ("אבקות לעליה במסה") ואבקות חלבון, ומתלבטים מה יותר טוב, איזו חברה הכי טובה ועוד. אז לפני שרצים לזרוק את הכסף, נסתכל ונבין שתוספי תזונה זו אפשרות שיכולה לעזור לנו, אבל היא בהחלט לא הכרחית. אז לפני הכל, ההתייחסות לאבקת חלבון וגיינרים צריכה להיות בדיוק כמו ההתייחסות לאוכל. מה הכוונה? לשאול מתי לקחת אבקת חלבון או מתי לקחת גיינר, זה בדיוק כמו לשאול מתי לאכול עוף ואורז. (כמובן שזה לא אותו הדבר בדיוק, אבל לצורך העניין ובשביל אותם אנשים שחושבים שתוספי תזונה זה איזשהו קסם, נתייחס אליהם בצורה זאת).

 

התשובה היא: זה תלוי

 

רוב אבקות החלבון, מכילות בערך 25 גרם חלבון במנה אחת.גיינרים מכילים בערך 25 גרם חלבון ובין 80-200 גרם פחמימה, תלוי בחברה. לפני שנחשוב על תוספי תזונה, נצטרך לחשב ולדעת כמה קלוריות אנחנו צריכים ביום, וכמה חלבון/פחמימה/שומן נצרוך מאותם קלוריות.אז ניקח בן אדם ששוקל 60 ק"ג ונניח והצריכה הקלורית שלו תהיה 2000 קלוריות ביום ומתוכם הוא יצרוך 30% חלבון, 50% פחמימה ו20% שומן.

אם נתייחס לחלבון, 30% מתוך 2000 קלוריות, יתנו לנו 600 קלוריות. גרם חלבון=4 קלוריות. לכן נקבל 150 גרם חלבון.אותו הדבר לגבי פחמימה. 50% מתוך 2000 קלוריות, יתנו לנו 1000 קלוריות. גרם פחמימה=4 קלוריות. לכן נקבל 250 גרם פחמימה.

נתעלם מהשומן מכיוון שהוא לא מהווה עניין בתוספי התזונה שאנחנו מדברים עליהם.

לכן אותו בן אדם ששוקל 60 ק"ג, יצטרך לאכול 150 גרם חלבון ו250 גרם פחמימה. הסיבה היחידה שיהיה צורך בתוסף תזונה, כמו אבקת חלבון וגיינר, תהיה אם אותו בן אדם לא יצליח לקבל את אותם 150 גרם חלבון ו250 גרם פחמימה מאוכל. הסיבות לכך יכולות לנבוע מחוסר זמן לבשל, קושי בהסתגלות לתפריט חדש, חיסכון בזמן ועוד.

בשלב הזה, אפשר להתעניין בתוסף תזונה שיעזור לנו להגיע לערכים שאנחנו צריכים כל יום. ובהחלט אבקת חלבון וגיינרים קלים להכנה, זמינים, ואין צורך בהתעסקות יתרה ובהכנה מראש.

כשהבנו מה השימוש של אותם אבקות חלבון וגיינרים, אין צורך בלשאול כמה מנות לקחת, כי הבנו שזה תלוי בכמה חלבון או פחמימה חסרים לנו ביום מסוים.

 

 

מתי "להשתמש" בגיינרים ובאבקות חלבון?

 

אני בכוונה רושם את המילה להשתמש במרחאות, מהסיבה שככה אנשים שואלים את השאלה הזאת. כשבסה"כ מדובר במשקה או יותר נכון אוכל נוזלי.

התשובה היא שאפשר לשתות אותם תמיד. זאת אומרת, אם יש העדפה לאכול אחרי אימון אוכל מוצק ואת השייק לשתות יותר מאוחר, זה בהחלט אפשרי. כמו שאמרנו, אין שום קסם באבקות האלו. יש כאלה שיטענו שלסוג הפחמימה והחלבון שנמצאים בתוספי התזונה יש אפקט יותר משמעותי על הגוף מאשר אוכל רגיל. אמנם בחלק מתוספי המזון יש חלבון עם ספיגה מהירה יותר, אבל נושא זה נופח יתר על המידה, ע"י אותם חברות שמוכרות את תוספי התזונה, וחלבון עם ספיגה מהירה לאו דווקא מעיד על תוצאות טובות יותר.

אז לחיים!

 

למצוא את הבוס שבפנים,

חיים כהן.

 


תגובות

  1. אוריאל אומר/ת: 10/29/2015 בשעה 16:35

    מאמר טוב. כותבים מרכאות עם כ ולא עם ח

  2. משה אומר/ת: 07/13/2016 בשעה 16:27

    חיים תוכל להסביר על ולפרט על סוגי החלבונים כמו שאמרתה ".חלבון עם ספיגה מהירה יותר" מה באמת עדיף לחיטוב או למסה? את התושלבת חלבונים אם הרבה סוגי חלבון? או את החלבון לספיגה מהירה?

  3. א. אומר/ת: 02/02/2017 בשעה 19:41

    מרכאות, ולא מרחאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *